مؤسسه غیردولتی کمک

موسسه غیردولتی حمایت از کودکان بی‌پناه «کمک» به شماره ثبت 35546 و شناسه ملی 14004757090 به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد، مستقل، غیرسیاسی و غیرانتفاعی، خود را موظف به دفاع همه جانبه از حقوق کودکان محروم و بی‌پناه نموده و تلاش می‌کند در راستای تامین نیازهای اساسی مادی و معنوی آن‌ها اقدامات موثری را انجام دهد. در این راستا اطلاع‌رسانی دقیق، به‌موقع و مستمر در جهت اعتمادسازی و شفافیت در عملکرد را از مهمترین اهداف خود می‌داند. کمک اولین موسسه خیریه است که رسیدگی به وضعیت کودکان بی‌پناه را دستمایه اقدامات خیرخواهانه خود قرار داده است. کودکانی که به دلیل دیده نشدن، لاجرم فریاد دادخواهی و مظلومیت آن‌ها نیز به گوش کسی نمی‌رسد. کمک نمادی از همدردی، همراهی و همدلی آحاد جامعه ایرانی در داخل و خارج از کشور است که با هرگونه گرایش عقیدتی، سیاسی، مذهبی و قومی در زیر چتر احسان و نیکوکاری با شعار کودک، محبت، کرامت به مرحله ظهور رسیده است.

درباره کمک

شریک اجرایی

سازمان امور پناهندگی نروژی NRC

یک-کودک-بی-پناه

حمایت از کودکان بی‌پناه

کودک بی‌پناه کیست؟

کودک بی پناه کودکی  است که مورد بد رفتاری واقع شده و رفاه و سلامت روانی و جسمانی او در اثر رفتار ها و بی توجهی والدین و یا سایر افرادی که مسئول مراقبت از او هستند آسیب دیده یا در معرض تهدید باشد.

بنابراین کودکی که هرگونه صدمه عمدی آزار یا آسیب جسمی و غفلت وبی توجهی در برطرف ساختن نیاز های عاطفی وروحی او صورت پذیرد از تحقیر تهدید و ضرب و جرح تا محروم ساختن او از غذا لباس درمان و سرپناه و محبت در حای که نتواتند از خود دفاع کند او کودک بی پناه است.

آگاهی جامعه (مردم و مسئولین) نسبت به پدیده کودکان بی پناه امری است لازم؛ چرا که موج این کودکان، مانند سیلی ویرانگر به زودی از حالت کودکی خارج شده و تبدیل به جوانانی می شوند که در خیابان های شهر جولان داده و چون چیزی را برای از دست دادن ندارند، حاضرند برای دستیابی به نیازهای خود دست به هر کار مجرمانه ای بزنند.

ماموریت و چشم انداز کمک

مأموریت و چشم انداز موسسه کمک

هدف و ماموریت کمک در حمایت از کودکان بی پناه انجام یکسری اقدامات منسجم، برنامه ریزی شده و هدفمند در جهت جلب اعتماد عمومی و تغییر فرهنگ عاطفی و احساسی مردم نسبت به عدم حمایت از متکدیان حرفه‌ای با مشارکت مستقیم آنها در رسیدگی به وضعیت کودکان بی پناه می باشد، کودکانی که سبب افزایش سود و انباشت سرمایه برای کسانی می شوند که آنها را وادار به کار کرده و مورد استثمار قرار می دهند و ناخواسته از دستیابی به دانش و مهارت بازمانده شده‌اند. کودکانی که در شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تغذیه، بهداشت، درمان، و انجام کارهای خطرناک و حاد به سر می‌برند و به راحتی می‌توانند بازیچه دست بزهکاران حرفه ای اعم از سارقین یا باندهای توزیع مواد مخدر قرار گیرد.

من کُمک نمی‌خواهم؛ کُمکم کنید

کودکان سرمایه‌های مهمی هستند که نقش به سزایی در ساخت آینده یک سرزمین دارند. کودکان بی‌پناه به واسطه نرسیدن صدای مظلومیتشان به گوش سایرین نیاز به کمک دارند. این کمک نه فقط مادی بلکه می‌بایست معنوی و در بر گیرنده تمام ابعاد فکری، اخلاقی و… این کودکان باشد.
موسسه کمک سالهاست با هدف حمایت از این کودکان قدم برداشته و ماموریت خود را صرفا اهدای کمک‌های مردمی به افراد نیازمند در نظر نگرفته است؛ بلکه با انجام تحقیقات مفصل، برنامه‌ریزی، اجرا و پایش، گامی هدفمند در راستای حمایت از کودکان بی‌پناه و دیگر اقشار آسیب پذیر جامعه برداشته است.

من-کمک-نمی‌خواهم-کمکم-کنید

تیک مک

هنر دست زنان و دختران سرزمین من

شریک اجرایی

سازمان غیرانتفاعی ریلیف اینترنشنال

اطلاعات تماس

در صورتی که هر سوالی دارید، تیم پشتیبانی ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشد. ما از شنیدن صدای شما خوشحال می شویم.

تهران، مسیل باختر، به سمت اتوبان صیاد شیرازی، پلاک 579

شنبه تا چهارشنبه - از ساعت 8:15 تا 16
پنجشنبه - از ساعت 8:15 تا 13